Tankar om träning

Under graviditeten gick jag upp totalt 23 kg. Förlossningen är den snabbaste bantningsmetod jag varit med om för då tappade jag 8,5 kg på några timmar. Resten av tiden på BB (dvs tre dygn) gick jag ner 3,3 kg. Allt detta innebär att jag har drygt 11 kg kvar. 

Att det kommer att ta tid förstår jag, jag har heller inga tankar på att banta.

Men att träna är ju min grej, jag har längtat så oerhört i slutet av graviditeten, bara efter att kunna ta en liten promenad. 
Nu kan jag det, så nästa mål är att springa, så klart! 

Tänk vilken frihet att kunna spring igen, och känna att man verkligen orkar det!

Jag vet att man måste vänta ett tag innan kroppen är helt återställd och man kan ta upp löpningen igen, och om jag ska vara ärlig har jag inte konditionen för att springa än ;) Därför har börjat med promenader, två gånger per dag (med vagnen så klart) förmiddag och eftermiddag, allt mellan tre till sju kilometer per gång beroende på dagsformen. Första promenaden känndes verkligen och jag insåg hur dålig konditionen verkligen är! Men nu går det lättare för varje gång och det är inte alls lika påfrestande.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!