Första träningspasset.

Jag har inte tränat sedan mitten på november, då hade jag en bra träningsperiod men åkte på magsjuka och sen drog graviditetsillamåendet igång på allvar. Tröttheten tog över och det blev inga pass på gymet, jag har försökt att promenera varje dag men vissa veckor har det blivit lite si och så med det. 

Nu när jag bara arbetar halvtid ska jag försöka komma igång på gymet igen. Jag kommer att behöva all kondition och styrka för att orka med både graviditet och förlossning (för att inte tala om tiden efter med två små!) 

Idag har jag haft en sådan kanon dag, mått bra, varit pigg och känt mig full av energi. Vilken lycka att känna igen sig själv igen! 
Vi (jag och Adam) har röjt och rensat hela förmiddagen, i ett lugnare tempo än förut för annars skenar pulsen direkt iväg. Efter lunch åkte jag iväg för första träningspasset på länge och det gick jättebra. Visst känner jag att jag tappat en hel del muskler sedan november men det är skönt att vara igång igen.


Styrketräning och konditionsträning på crosstrainern blev det idag. Löpningen har jag lagt på hyllan för ett tag, nu är det crosstrainer, cykling eller promenad som gäller.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!