En dag att fira.

Idag ska jag fira, det var första gången sedan jag köpte min bil 2008 som den gick igenom besiktningen på första försöket! Annars brukar alltid den där nedrans parkeringsbromsen tjorva, och även om jag säger till besiktningsgubbarna att jag inte använder bromsen så brukar den inte gå igenom. Förra året fick jag beskita tre(!) gånger innan den gick igenom, känns som att jag kan lägga dom pengarna på andra saker..
 
Men nu som sagt, på förta försöket, inte ett fel! Lagom till att jag ska sälja bilskrället ;)
 
Men så till dagens viktigaste händelse, ultraljudet!
Den dagen jag både längtat till och bävat för, tänk om det är något fel? Jag har ju haft så mycket mardrömmar om att ena tvillingen är borta och ingen tror mig när jag säger att det faktiskt varit två.
Igår kväll när jag gick och la mig hade jag bestämt att inte tänka på vad som skulle hända på morgonen och det gick faktiskt bra, jag var så trött så jag somnade på en gång. Så klart vakande jag vid fyra och kunde inte somna om för att jag var så nervös, jag gick igenom alla olika scnario i huvudet, liksom mentalt förberedde mig på det värsta.
När vi kom till sjukhuset var jag så nervös att jag mådde illa, men barnmorskan var förstås hur förstående som helst och det första vi gjorde var att kika så de verkligen var två och att bådas hjärta slog.
 
Vilka fina små barn vi har skapat jag och Adam, helt perfekta är dom. Allt vi tittade på såg normalt ut, hjärta, lungor, hjärna, ryggrad, magsäck, urinblåsa, diafragma, armar och ben.
 
Tvilling 1 ligger på vänster sida med huvudet ner mot öppingen (startklar?) och rumpan upp mot mina bröst och tvilling 2 ligger mer på höger sida, nästan tvärs över magen med huvudet under min navel och rumpan ut mot sidan. Båda låg med näsan mot min rygg och nästan vägrade vara med på bild, tills vi lyckades lura tvilling 1 att vända sig och vara med på några bilder ;)
 

Uppskattad vikt är 180g idag, ganska normalt enligt barnmorskan. Nästa viktskattning blir hos läkaren om tre veckor och efter det går vi på regelbundna kontroller var annan vecka.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!