Veckan som gick

Vi har blivit erbjudna att göra en hälsoundersökning på jobbet så självklart tackade jag ja!

Mamma var med Nea & Lise medan jag var på sjukan i måndags, vilket passade perfekt för då kunde jag fara och storhandla efter hälsoundersökningen (som för övrigt gick jättebra!) 


På eftermiddagen stod jag vid spisen och lagade barnmat för fulla kastruller. Så roligt det är nu när dom börjat äta lite vanlig mat också (även om det tar sjukt mycket längre tid än att bara ge dom ersättning i flaska).

På tisdagen hade vi mammaträff här hemma hos oss, tyvärr har vi drabbats av lite sjukdom i gruppen så vi blev bara fyra stycken (vilket egentligen var ganska tur eftersom vi inte har så stort här hemma).



Det var i alla fall super trevligt som vanligt och vi ha redan bokat in nästa träff hos Linda i Hemmingsmark om två veckor.

Onsdagen spenderade jag och syrran på stan i jakt på de sista julklapparna, vi kom hem med händerna fulla och uppdraget slutfört. Vi hade lämnat Simon hos mamma och flickorna följde med oss på stan och dom skötte sig fantastiskt! Trots flera timmar i vagn höll dom sig på bra humör, även om de blev jätteglada när vi väl kom hem och dom fick sprattla av sig lite.


Torsdagen blev en lugn dag i hemmet men hockey på kvällen.

På fredagen åkte jag, flickorna och Pilly till Jossan och Alve och hälsade på.



Alve är åtta månader gammal och har precis börjat masa sig frammåt på mage. Så kul att se hur det kommer att vara om någon månad, han sitter ju jättestadigt också och ser så stor ut! 

Efter några timmar hos Jossan följde Pilly med hem till oss och åt middag.

På lördagen åkte Adam till brorsan och flytspacklade golvet i badrummet.



Medan jag var hemma i julklappsverkstaden.


Det blev även några presenter eftersom Adam fyller år om ett par veckor och två presenter åt Pilly och Jonny som både gift sig och köpt (och flyttat in i) hus.

På kvällen kom nämnda par förbi och kollade hockey, åt middag, drack vin och spelade spel.


Idag har vi tagit det lungt hemma och vi har precis vinkat av min mormors syster och hennes man som varit hit med en bröllopspresent.


En glasfigur som är specialbeställd för att det skulle vara två bebisar :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!