Period 1:2

Under de fyra veckor som gått sedan jag upptog träningen har jag följt Olga Rönnbergs bok om träning för nyblivna mammor. Den första delen är nu avklarad och jag avancerar nu till träning med pilatesboll, men fortfarande handlar det mest om muskelkontakt.
 
Jag känner dock hur jag gått frammåt under dessa veckor, övningarna är betydligt enklare nu än i början. I övningen plankan orkade jag från start 3 x 30 sek på tårna, nu fixar jag 3 x 1 min. 
 
 
När jag satte igång med träningen tog jag lite "före" bilder och nu har jag tagit lite "at the moment" bilder. Det har ju faktiskt gått frammåt även visuellt även om det inte känns så.



 
Jag måste säga att jag är förvånad över hur stark jag var i magen under och efter graviditeten. I slutet på graviditeten orkade jag lyfta båda benen liggandes med bara magmusklerna och efter förlossningen när jag körde igång med träningen fixade jag plankan 3 x 30 sek på fötterna direkt!
Muskeldelningen är inte heller speciellt stor (är nu nere på mindre än 1 cm) för att vara en tvillinggraviditet. 

Det går sakta men säkert framåt - även om jag skulle vilja att det skulle gå fortare är jag ändå nöjd med resultaten, speciellt eftersom jag inte går på någon diet utan äter precis som vanligt :) 


När magen var som störst, kvällen innan förlossningen.

 Morgonen efter förlossningen (kan dom ha glömt någon kvar där inne måntro? ;)

Nåja, jag fortsätter kämpa, det har ju trots allt bara gått drygt fem veckor. Jag har dessutom fem kilo kvar på vågen innan jag är tillbaka på ursurungsvikten (jag har med andra ord gått ner 18 kg sedan förlossningen. Första två veckorna efter förlossningen gick jag ner 17 kg, sedan dess har det gått ganska segt = 1 kg på tre veckor). Jag fortsätter med promenaderna och träningsprogrammet så får vi hoppas på fler framsteg :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!