Inatt blev det fel

Sedan en och en halv vecka sover tjejerna i eget rum, tvärs över hallen två meter från vårat rum. Bara för att inte Adam ska behöva vakna så mycket på natten (dom lever ju inte om särskilt mycket men bär dom ska somna om efter matning kan dom ligga och knorra tio minuter en kvart). 

Inatt vaknade Nea halv fyra så jag var upp och gav henne mat. Halv fem var det återigen någon som var hungrig i rummet bredvid så Adam gick upp. När han går ner för trappen med (vad jag antar är ett av barnen - gissningsvis Lise som borde vara den som är hungrig eftersom hon sovit sedan klockan åtta igår) hör jag hungrigt prat från rummet bredvid. Jag förstår genast att Adam tagit fel barn och nu är påväg ner för att mata Nea för andra gången på en timma. Jag springer upp och kontrollerar i barnrummet att är korrekta och visst där ligger en liten hungrig Lise med uppspärrad blick. Samtidigt hör jag micron starta där nere så jag plockar upp Lise och skyndar ner för trappen och säger åt Adam - du har fel barn, jag matade Nea för en timma sedan.
Varpå han säger - Men när jag gick in i rummet låg Nea och viftade med armarna och Lise låg och blundade.
Dom försökte lura oss dom små rackarna 😄

Vi la tillbaka Nea i sängen och hon somnade om bums och Lise fick sin hunger stillad.



Jag vet inte riktigt hur vi ska komma ifrån det här problemet. Vi funderar på att sätta upp var sin sån här flagga (som man brukar ha på postlådan för att se om posten kommit) på var sin sida spjälsängen.

Nu är det ju inte hela världen om man råkar ta fel barn eftersom denne antagligen inte kommer att äta särskilt mycke och den som ligger hungrig kommer att få sin mat - aningen försenat - men det är ju himla dumt att väcka någon i onödan, speciellt på natten.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!