Bollen är i rullning

På förmiddagen tog jag och flickorna en promenad till min morbror för att prata hus, ritningar, värmepumpar och andra tips inför en nybyggnation. 

Han är klok min morbror och besitter mycket kunskap (inte konstigt när han arbetar med det dagligen) så jag lyssnar mer än gärna på hans tips och råd. Att han alltid har inställningen att ingenting är omöjligt gör det ju ännu lättare förstås. 

Om någon vecka ska vi träffas hemma hos oss och kika på tomten, våran ritning och våra önskemål och sedan ska han kicka igång med den riktiga ritningen. 
Planen är att börja gräva i maj 2015, eller så fort tjälen släppt. Vi kommer ju först att gräva för jordvärme och direkt efter det (det tag ju bara någon dag) så börjar vi med grunden. 

Ser så fram emot allt detta men det är med skräckblandad förtjusning. Huset kommer antagligen att vara det största projekt jag genomför i mitt liv så jag hoppas ju verkligen att vi (hela familjen) kommer ut på andra sidan tillsammans.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!