Vårkänslor

Alltid på våren får jag sån enorm längtan att sätta igång med att fixa gården, ni vet - räfsa löven, plantera rabatter, röja allt skräp som ligger.. 


Som på beställning vill jag ju dessutom sätta igång med sommarens projekt - egentligen helst igår ;) I sommar är listan lång (och jag vet att vi ju inte kommer att hinna en bråkdel av vad vi vill), vi ska nämligen göra färdigt bagarstugan (bygga en ny bro och fixa färdigt invändigt, måla taket och alla lister, tapetsera, fräscha upp den öppna spisen och bygga in den), vi ska sätta upp en rökkåta, en friggebod och så klart allt annat underhåll som man måste hålla på med när man har hus och tomt.



Jag har i alla fall börjat inne i bagarstugan (jag är ju tyvärr ganska begränsad i vad jag kan/får göra nu för tiden) och har börjat måla första varvet i taket, som jag ju grundmålade i höstas. Min dröm vore ju att vi skulle hinna allt klart innan tvillingarna tittar ut, men det är ju väldigt optimistiskt :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!