Glukosbelastning

Sitter hos barnmorskan nu, har faktiskt varit här sedan 7.30 imorse. Det var ju dags för min glukosbelastning idag - inte något att längta till direkt :/ 

Har fastat sedan 22 igår och måste sedan sitta och "vila" hos barnmorskan 30 minuter innan första värdet tas (fastesocker). Just nu håller jag på att dricka den här äckliga sockerlösningen, urk! 
Mår illa för att jag fastat så länge och mår ännu mer illa för "sirapen" jag dricker..


Nåja, jag får min belöning senare idag - då åker vi till Laisvall för att fira påsken!


Update - fastesockret 4,3 och sockret efter glukoslösningen 7,4, med andra ord ingen fara för diabetes (ska ligga under 10).



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!