Mördarbacken.

Det var ett bra tag sedan jag var ut och sprang sist så idag tog jag tag i saken. Givetvis fick jag för mig att köra intervaller i mördarbacken (jag kan ju säga att det är inte för inget den kallas för mördarbacken, den är en 500 m lång brant backe).

Jag körde "uppvärmning" med tempoväxling de fyra kilometerns till backen och sedan körde jag två lyktstolpar snabbt, 13 km tempo, vände, sprang ner och ökade ytterligare två stolpar. Sista intervallen blev alltså 500 branta meter (på väldigt tunga ben vill jag lova). Så joggade jag de två kilometerns hem. Totalt blev rundan strax över 7 km, jag är nöjd!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!