Den där dagen.

Ni vet ju att jag var till skogen och körde timmer i lördags, utan att ljuga kan jag säga att det inte var vår dag helt enkelt. Det började med att släpet med skogsmaskinen hoppade av kulan på bilen och drog iväg rätt ner i diket. Efter att vi skottat lös släpet och lastat av skogsmaskinen upptäckte vi att draget var trasigt, bara att åka in till stan och köpa ett nytt. Tillslut tog vi oss i alla fall fram till skogsskiftet. Väl där var spåret så mjuk att vi fick lasta av och på första lasset tre gånger innan vi var nere på vägen. Nån gång mitt på dagen när jag och Peter var på väg upp (han körde skotern och jag åkte på timmerdoningen) släppte doningen och stappade rätt i backen, jag flög av och landade platt på ansikte och mage.. Ajaj, kändes ungefär som att brösten dragits ner till midjan, inte skönt. Brorsans kommentar; -Men du landade ju mjukt i alla fall ;) Hur som helst så tog vi oss alla genom dagen med livet i behåll i alla fall =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!