Träningsvärk.

Jag befinner mej just nu i Mockträsk, Boden där jag lever proffstränar liv. Maria och Tord är på auktion nere i Stockholm och jag har tagit på mej ansvaret för hästarna. Till min hjälp har jag dock Sveriges blivande bästa hästskötare, Carro. Helt underbart duktig hon är måste jag säga! Roligt att ha lite sällskap i stallet också.
Just nu sitter jag och väntar på att få slänga in maskindiskmedel i diskmaskinen så vi kan gå ut och skotta stallet. Kan diskmaskinen vara en av världens bästa uppfinningar?! Jag tror faktiskt det!
Jag känner verkligen att jag inte är van sånt här kroppsarbete länge, jag har träningsvärk i hela kroppen. Till och med i tummarna efter allt skottande, höslitande, körande.. Sen kan dock träningsvärken i benen faktsikt bero på att jag sprang en dryg mil här på slingan under en timma i torsdags. Men då hade jag ju nästa blodsmak i munnen efter sista kilometern, haha.
Imorgon ska vi belöna oss med att fara och bada på NordPoolen (kanske mest belöning för Carro och Adam, men jag hänger på). Jag tror faktiskt att vi ska ta in alla fölmärrarna (och deras små föl) idag och brosta av dem och mata dom med lite extra kärlek. Så ska nog Carro få rida en sväng på Viper. Jag tänkte faktiskt plåga min stackars hjälpreda och mej själv genom att smörja upp hela selkammaren idag också. Så det blir en riktig stalldag idag. Bara paus för mat..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!